Cu o dezvoltare reprezentativa in zilele noastre, Internetul capata forma unei comunitați care vehiculeaza informații din toate domeniile, pentru oricine necesita aceste informații, dar fara a impune niște reguli. Astfel, Internetul are un impact nefavorabil asupra copiilor, distrugand nivelul cognitiv al acestora și producand consecințe grave pe masura trecerii timpului, atat pentru copil cat și pentru societatea in care acesta traiește. Din diversitatea informațiilor pe care copilul le poate gasi pe Internet și care i-ar dauna in mod special, putem aminti: pornografia virtuala, comerțul electronic, prezentarea in amanunt a formelor de violența, „oferirea unor avantaje virtuale in schimbul unor informații confidențiale despre copil”. Abuzul asupra copiilor in aceasta situație poate fi realizat de catre: parinți („… copilul meu navigheaza pe internet cat vrea el, eu ii dau voie, pentru ca eu nu am avut așa ceva cand eram de varsta lui, macar el sa se bucure …”), sau de catre diverse persoane cu care copilul discuta pe chat („Eu imi fac temele pe messenger, impreuna cu colegul meu de banca. Copiem tema/referatul de pe niște site-uri și a doua zi o prezentam la școala, fara sa ne mai batem capul sa citim vreo carte.”), diverse jocuri sau filme cu tenta de violența, etc. Internetul este și continua sa fie factorul perturbator pentru copii, abuzand de naivitatea acestora prin diferite trucuri. Parinții, la randul lor, neavand cunoștința de ceea ce se poate intampla devin abuzatori ai propriilor copii. Se impune, in acest sens, inițierea parinților și a celor care se ocupa cu educația copiilor in utilizarea Internetului și a chat-ului, deoarece majoritatea copiilor i-au intrecut pe adulți in acest domeniu. Internetul dauneaza foarte mult educației copiilor și ar fi necesar ca parinții sa limiteze accesul copiilor la calculator-Internet, ba chiar sa-i supravegheze pe aceștia in timpul navigarii pe internet